Експорт овочів до ЄС повинен здійснюватися професійно. Або ніяк

30 грудня 2019, 08:40 1799

Підходити до експорту плодоовочевої продукції на ринки Європейського союзу треба або професійно, або ніяк.

Таку думку на вебінарі, організованому Проєктом USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку», висловила аналітик гуртового ринку «Шувар» Тетяна Гетьман.

За її словами, зазвичай експортний ланцюг виглядає так: український трейдер скуповує у фермерів продукцію, доводить її до експортної кондиції, продає. Також з'явилися фермери, які самостійно виходять на європейський ринок, знайомляться зі специфікою і намагаються «відтоптати» своє місце на цьому ринку.

«Але варто дещо мати на увазі. Якщо в Україні мережа не прийняла продукцію на реалізацію, то її можна продати на інших ринках, знизивши ціну. В Європі її можуть у вас забрати за копійки або змусять утилізувати, і вам доведеться платити за це від $600 до $1000 за тонну», — говорить Гетьман.

Серед головних вимог експорту до ЄС аналітик виділяє наступні:

  1. Вивчення специфікації та головних потреб клієнта.
  2. Відповідальність до кінця виконання угоди.
  3. Системність (гра в довгу).
  4. Професійна комунікація з усіма учасниками ланцюга поставки (вивчати не тільки потреби, а й точки болю вашого клієнта).
  5. Заробіток — наслідок міцних бізнес-стосунків, побудова яких може зайняти не один рік!
  6. Ціна може бути перевагою лише при виконанні вищезазначених умов.

Також Гетьман звертає увагу на досягнення українських агроекспортерів на цьому ринку. Зокрема, наша держава є №8 в експорті заморожених ягід до ЄС та №1 — у експорті до Польщі, №4 — в експорті томатної пасти, №3 — в експорті яблучного концентрату.


Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua