Домовленість року: Астарта та John Deere уклали одну з найбільших угод в Європі

15 квітня 2020, 06:48 8491

Цього року найбільшою домовленістю на ринку техніки стала угода між компаніями «Астарта» та John Deere Україна, в результаті якої агрохолдинг придбав 31 трактор потужністю 345 к.с.

Компанія «Астарта» перед початком весняної посівної, в рамках реалізації першої черги п’ятирічної інвестиційної програми з оновлення агротехніки, придбала 31 трактор John Deere та 21 одиницю зернових, просапних та бурякових сівалок.

За словами директора John Deere Україна Пітера Заксе, для компанії John Deere ця угода, безумовно, одна з найбільших у Європі в 2020 році, а для John Deere Україна угода такого масштабу — чудова віха, завдяки компанії «Астарта» та їхній довірі до бренду.

Джерело фото: Астарта
Джерело фото: Астарта

«Перш за все, від імені всієї компанії John Deere ми хотіли би висловити подяку компанії «Астарта» за довіру до наших продуктів, нашої дилерської мережі та нашого спектру послуг. Для John Deere Україна — це одна з найбільших угод з 2014 року, і ми могли досягти цього лише завдяки злагодженій роботі команди компанії та дилерів. Варто відмітити, що компанія «Астарта» зараз на шляху до того, щоб стати найбільшим власником обладнання John Deere, але насправді ми більше зацікавлені, щоб клієнт був задоволений в усіх аспектах постачання: якість продукції, обслуговування, постачання деталей, а також фінансування. Нам подобається, коли наші клієнти кидають нам виклик, оскільки це мотивує до постійного вдосконалення», — розповідає Пітер Заксе.

В компанії «Астарта» відзначають, що рішення щодо вибору виробника техніки далося нелегко, адже коли агрохолдинг вийшов на ринок із заявкою про потребу такої кількості тракторів із зазначеним рівнем енергоефективності та потужності, надійшли пропозиції від усіх виробників техніки, які представлені в Україні. Цей процес розпочався в листопаді 2019 року, а остаточне рішення компанією було прийняте наприкінці лютого 2020 року.

«З самого початку ми визначилися із характеристиками, які повинні мати трактори для забезпечення наших потреб, — їхня потужність, енергоефективність, наявність систем паралельного водіння і, звичайно, найголовнішим і дуже важливим для нас фактором є наявність якісного, кваліфікованого, високопрофесійного сервісного обслуговування поблизу наших підприємств. Тож було дуже багато супутніх умов не лише щодо купівлі, а й щодо подальшого обслуговування. Відбулося кілька турів тендерних торгів, і у фіналі залишилося три бренди техніки, один із них — John Deere», — розповідає директор департаменту сільськогосподарського виробництва компанії «Астарта» Вадим Скрипник.

Джерело фото: Астарта
Джерело фото: Астарта

Перш ніж прийняти рішення, компанія провела декілька етапів переговорів не лише з виробниками техніки, але і з дилерськими компаніями. В агрохолдингу були обов’язковими вимоги, щоб сервісні компанії знаходились на відстані не більше 100 км від виробничих агрофірм «Астарти», щоб у разі виходу з ладу тракторів мати змогу дуже швидко відреагувати і полагодити техніку.

«Ми розглядали можливість купити техніку кількох брендів, але логічно правильно купувати один модельний ряд, щоб мати одну номенклатуру запчастин і принципи обслуговування техніки. Зараз ми пересвідчуємося, що все-таки купити трактори одного виробника було вірним рішенням.

Ми дуже ретельно вивчали вартість однієї мотогодини, сервісну підтримку, детально і скрупульозно підійшли до цих процесів і, врешті-решт, економічно обґрунтовано було прийняте рішення щодо придбання тракторів саме бренду John Deere», — розповідає Вадим Скрипник.

За його словами, також важливими факторами при виборі постачальника техніки були: два роки гарантійного обслуговування на основні вузли техніки, вигідні умови оплати, наявність машин і вчасна поставка їх до початку весняно-польових робіт, а також можливість вибору сервісних компаній, які будуть обслуговувати компанію.

«Астарта» вибрала чотири дилерські компанії John Deere, які знаходяться найближче до виробничих підрозділів агрохолдингу: «Агрістар» — на Полтавщині, «Юпітер 9 Агросервіс» — на Чернігівщині, «РДО Україна» — на Черкащині й Вінниччині та «Агросем» — на Хмельниччині.

Джерело фото: Астарта
Джерело фото: Астарта

Як зазначив Пітер Заксе, за останні чотири роки дилерська мережа «Джон Дір Україна» значно розвинулася завдяки збільшенню кількості техніки та фокусу компанії на наданні найкращого сервісу для клієнтів. Так, кількість сервісних інженерів у дилерів зросла більш ніж удвічі, а кількість торгових точок і пунктів обслуговування збільшилася до 35 по всій країні й продовжує зростати.

«Ми щороку проводимо технічне навчання, щоб забезпечити сервісним інженерам належні знання та навички для підтримки наших клієнтів. Для забезпечення найкращого обслуговування клієнтів дилери можуть використовувати цілий ряд інноваційних інструментів на основі нашого телематичного рішення JDLink. Ці інструменти (дистанційна діагностика через Service Advisor Remote та віддалений доступ до дисплея Remote Display Access) дають можливість надавати  віддалену підтримку, діагностику та програмування. Спеціалісти дилера мають змогу стежити за станом та роботою машини, надавати технічні та оптимізаційні рішення. Інші доступні інструменти, такі як Expert Alert та Machine Dashboard, допомагають дилерам планувати заходи з технічного обслуговування та навіть прогнозувати технічні проблеми і, відповідно, проактивно запобігати простоям техніки», — розповідає Пітер Заксе.

За його словами, ще одним важливим моментом є такий фактор як наявність запчастин. Дилерам John Deere в Україні поставки з EPDC (Європейський центр розподілу деталей John Deere) відбуваються щотижня. Перед сезоном дилерські компанії також можуть запропонувати аграріям передсезонні інспекції Expert Check, щоб гарантувати, що всі машини справно працюють та готові до польових робіт. Як результат, кожен клієнт у регіоні отримує найвищий рівень сервісного обслуговування та підтримки відповідно до стандартів John Deere.

Джерело фото: Астарта
Джерело фото: Астарта

Окрім перерахованих факторів, для «Астарти» на користь John Deere зіграло ще й те, що компанія вже має близько 40 самохідних обприскувачів цієї марки та енергоефективні трактори потужністю 500-600 к.с.

«Компанія почала їх купувати ще в 2010 році, і на сьогодні вже напрацьована дуже ефективна та надійна база взаємозв’язків із сервісними компаніями, що представляють John Deere», — додає Вадим Скрипник.

Він розповідає, що остаточне рішення компанією було прийняте наприкінці лютого, а вже станом на 20 березня, на початок польових робіт, трактори були на підприємствах. Останні машини заїжджали вже при введенні в Україні режиму карантину, але це не завадило компанії John Deere виконати зобов’язання і вчасно поставити техніку.

Як зазначив Пітер Заксе, труднощів у процесі перемовин, підписання угоди та постачання техніки не було.

«Точніше сказати, що ми стикнулися з ситуацією, яка була складнішою, ніж зазвичай, але це нормально для таких великих операцій. До цього звикли всі сторони, тому було досить легко знайти спільну мову. Ось чому я хотів би скористатися цією можливістю, щоб висловити свою особисту подяку Сергію Грязнову та всій команді компанії «РДО Україна». Жоден виробник не може досягти успіху без таких компетентних дилерів. Також хотів би подякувати менеджеру торгового фінансування та координатору стратегічних рахунків Наталії Грицишин, яка здійснила неабияку роботу в управлінні всіма сторонами, які брали участь у цій угоді; спеціалісту з продажу тракторів та обладнання Олегу Лащенкову, який у черговий раз продемонстрував свою високу експертизу, та Анні Мовчанюк, яка відповідає за бізнес-процеси і забезпечила найкращі можливі умови доставки навіть під час пандемії, викликаної COVID-19. Справді, для мене головним значенням цієї угоди є великий дух і професіоналізм, з якими ми всі — «Астарта», «РДО Україна» та «Джон Дір Україна» — підійшли до справи як одна команда», — наголосив Пітер Заксе.

Джерело фото: Астарта
Джерело фото: Астарта

Загалом, п’ятирічна інвестиційна програма з оновлення агротехніки «Астарти» охоплює три види техніки: трактори, обприскувачі та сівалки.

«Ми відчували потребу в якісних нових сівалках і взяли кілька на випробування. Перед початком весняної посівної придбали 21 сівалку від різних виробників — John Deere, Horsch Maestro, Pöttinger Terrasem, Kinze, Monopil, Amity Tehnology. Основна маса просапних сівалок у нас Kinze, але вони механічні, тож цьогоріч докупили пневматичні. Наразі компанія забезпечена просапними сівалками, і в найближчому році це питання буде не на часі, єдине, над чим будемо працювати, — це переобладнання на пневматичні системи висіву та precision planting», — розповідає Вадим Скрипник.

Надалі «Астарта» зосередиться на оновленні тракторів і обприскувачів. Також у сільгосппідприємства, де вирощується пшениця, заплановано докупити декілька одиниць зернових сівалок. І вирішуватиметься питання щодо заміни ґрунтообробної техніки — плугів, дисків, культиваторів, борін.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua