Зміна олійної стратегії наповнить український бюджет

10 вересня 2018, 12:38 1956

Українському олійному ринку прогнозують високий рівень переробки соняшнику та виробництва олії у цьому сезоні. Це призведе до зростання запасів і, цілком можливо, чинитиме тиск як на внутрішні, так і експортні ціни. Однак, основним завданням на сьогодні є створення національного бренду соняшникової олії.

Про це повідомляє «Агроінсайдер» з посиланням на генерального директора консалтингового агентства «УкрАгроКонсалт» Сергія Феофілова.

На його думку, навіть після того, як зернові культури за останній час зросли в ціні на 15-20%, вони не випередили олійні по прибутковості, і тому площі під соняшником, соєю та ріпаком в Україні будуть розширюватися і далі. Однак, прибутковість олійного сектора має тенденцію до зниження, оскільки власники переробних підприємств почали лобіювати скасування відшкодування ПДВ при експорті сої та ріпаку через Верховну Раду.

«Це свідчить про те, що без допомоги нардепів українським товарам вже складно конкурувати на світовому ринку», — зазначив Сергій Феофілов.

Експерт наголошує, що прийшов час розвивати національний бренд експорту соняшникової олії, адже це дозволить вирішити цілий ряд питань: забезпечить прибутки компаніям, і навіть наповнить бюджет. Створення і просування національного бренду соняшникової олії буде значно сприяти поліпшенню показників роботи олійного комплексу України. Проте, українські виробники не поспішають займатися цим питанням.

«У більшій мірі це є наслідком того, що вони у будь-якому випадку отримують достатню маржу, що дозволяє не думати про завтрашній день. Але ця ситуація вже змінюється. Це відображає співвідношення між показниками експорту у фізичному вираженні і в грошах. У тоннах — висхідний тренд, а по виторгу — спадний. Це стосується всього олійного сектора на макрорівні», — додав Феофілов.

Фахівець вважає, що варто змінити позиціонування продукції. Акцентувати увагу можна на здоровому харчуванні, на дотриманні різних корисних для здоров«я дієт, або ж просуванні позитивних якостей саме української соняшникової олії. Це збільшить виторг за продукцію.

Підсумовуючи, Феофілов додав, що усе це буде коштувати сотні мільйонів доларів, оскільки брендування соняшникової олії буде спрямоване на зовнішні ринки. Однак, воно того варте, адже зараз в Україні соняшником засівається 6-7 млн га. Ця культура буде займати таке ж важливе положення в українському агросекторі і через 5 років.