Продати дорого: які споживчі тренди впливають на ціну продукції

08 грудня 2021, 08:02 914

Емоційність, урбанізація, економія часу, купівля онлайн, тренд на здоровий спосіб життя — це фактори, які потрібно враховувати виробникам для реалізації продукції.

Таку думку висловила аналітик «Асоціації ягідництва України» Марія Лакєєва під час конференції «Підвищення ефективності в плодоовочівництві».

За її словами, змінилася і емоційна складова покупок. Якщо раніше овочі та фрукти були просто джерелом поживних речовин, то нині споживач прагне отримати продукт із певним смаком, привабливим виглядом.

«Ми вже не просто хочемо їсти, ми хочемо їсти смачно. Якісна продукція викликає яскраві емоції», — додала Марія Лакєєва.

Вона відзначила, що зростає попит на миті нарізані овочі, фруктові мікси, оскільки це дозволяє економити час.

Останні два роки найбільш ефективно розвивався онлайн-канал продажів і магазини у форматі «біля дому», що пояснюється карантинними обмеженнями.

Сучасний споживач готовий платити більше за смачну продукцію, особливо за позитивного першого досвіду купівлі. Як приклад, Марія Лакєєва наводить господарства, що вирощують черешню і надсилають продукцію «Новою Поштою» — нижче 100 грн/кг ціна не знижувалася. Проте вони гарантували якість доставки — стигла черешня доїздила цілою.

Також зараз важливо забезпечити постійну присутність продукції, цього можна досягти за допомогою кооперації.

«Господарства на півдні садили один і той же сорт огірків із певним проміжком часу, продовжуючи сезон до 1,5 місяців», — пояснила вона.

З міркувань безпеки все частіше овочі та фрукти купують на організованих майданчиках. «У цьому плані супермаркети на першому місці, адже споживач упевнений в контролі безпечності продукції», — прокоментувала Марія Лакєєва.

Додана вартість на фрукти та овочі також формується за рахунок гарного пакування, однорідності, привабливого зовнішнього вигляду товару.


Валентина Оврас, AgroPortal.ua