Чому люди їдуть?

08 серпня 2018, 08:22 3745

Трудова міграція загрожує стати проблемою №1 в Україні. За офіційними даними Держслужби зайнятості, за кордоном працює приблизно 5,5 млн українців. За неофіційною інформацією — приблизно 8-9 млн осіб.

Про це розповіла директор департаменту управління персоналом та комунікацій агроіндустріального холдингу МХП Ксенія Прожогіна.

За її словами, одна тільки Польща в 2016 році видала українцям 1,3 млн запрошень на роботу. Для порівняння, в 2010 році таких запрошень було 180 тисяч. У той же час, вже в 2018 році ця цифра обіцяє вирости до 3 млн.

«Чому люди їдуть? Згідно з даними соціологічних досліджень, сьогодні про еміграцію замислюється кожен третій українець. Основна причина трудової міграції — рівень заробітної плати. Крім того, є й інші фактори. В першу чергу, це невпевненість у завтрашньому дні, умови ведення бізнесу, бажання українців дати гідне майбутнє своїм дітям. Сьогодні спостерігається тенденція, коли українці їдуть за кордон не тільки на заробітки, а й переїжджають цілими сім'ями. Тому економічний фактор трудової міграції не завжди є ключовим», — зазначає Прожогіна.

Вона також поділилася кількома «секретами», які допоможуть компаніям залучити кваліфікованих співробітників.

Фактор заробітної плати. Фінансова мотивація завжди буде одним із ключових елементів залучення і утримання співробітників будь-якої компанії. Але сьогодні потрібно змінювати підхід до формування заробітної плати. Часи «платимо мало — вимагаємо багато» повинні піти в минуле. Для залучення трудової сили завжди потрібно переглядати зарплати в бік підвищення і проводити індексацію. Також необхідно системно і ретельно аналізувати реалії, займатися оцінкою ефективності співробітників. Це дозволить вводити додаткову фінансову мотивацію у вигляді премій, туристичних і освітніх поїздок за кордон, цінних подарунків.

Комунікація і зворотний зв'язок. Для того щоб утримати людей в країні, необхідно показувати і розповідати, що в Україні є реальні альтернативи роботі в інших країнах. Прозорість бізнесу, його відкритість і готовність вести діалог з кандидатами, відповідати на всі запитання потенційних співробітників, показувати, як влаштована компанія зсередини — все це допоможе знайти і утримати людей в країні.

«Але щоб розповідати про щось, компанія повинна реально впроваджувати мотиваційні програми. Проекти індивідуального розвитку, можливості професійного і кар'єрного зростання, робота зі студентами та молодими спеціалістами повинні бути присутніми в кожній компанії, яка ставить перед собою мету домогтися успіху і бути лідером», — зазначає Прожогіна.

Особливе місце в діяльності будь-якої компанії повинна займати проблема відтоку молодих талантів з країни, вважає вона. З кожним роком ця проблема набирає все більших обертів, особливо в сфері нових технологій і інновацій. Тому потрібно не зациклюватися на старому, а весь час вести активний пошук нового.

«Всі ми знаємо, як важко знайти роботу після інституту і університету. Адже в більшості випадків однією з головних вимог до претендента є практичний досвід роботи. Але де його взяти, коли за спиною тільки багаж теоретичних знань? Тут допоможе стажування. Для молодого фахівця стажування — це шанс проявити себе і отримати постійну роботу. Крім того, досвід участі в стажуванні надає вагу резюме. А якщо ти ще стажувався у великій компанії з гарною репутацією, можна вважати, що питання з працевлаштуванням практично вирішене», — вважає Прожогіна.

Вона підкреслила: щоб зацікавити талановиту молодь, компанія повинна пропонувати не просто стажування, а мотиваційне стажування. Наприклад, з зарплатою й іншими соціальними гарантіями: безкоштовний трансфер на роботу і назад, службове житло та пільгове харчування, доступ до сучасної онлайн-платформи розвитку та електронної бібліотеки.

Думай глобально, дій локально. Йдеться про роботу з ВНЗ України, які щороку випускають молодих фахівців. Так, уже не перший рік в університети, інститути та академії регулярно виїжджають фахівці МХП, які проводять зі студентами зустрічі й відбирають кращих для роботи в холдингу.

«Завжди потрібно робити головну ставку на тих, хто хоче працювати і розвиватися. Необхідно вірити в молодь, брати на роботу навіть без досвіду, давати шанс реалізуватися, пропонувати свої ідеї. І, звичайно ж, молодим фахівцям потрібно платити стільки ж, як і співробітникам з практичним досвідом. Правильне формування корпоративної культури — запорука успіху компанії. Підтримка, наставництво, відкритість завжди будуть залучати талановитих, цілеспрямованих людей», — зазначає Прожогіна.

За її словами, перше правило роботи з кадрами — ростіть фахівців усередині своєї компанії. Завжди потрібно давати людям шанс розкрити свій потенціал. Постійна увага, зворотний зв'язок і комунікація керівництва зі співробітниками — запорука того, що ваші кращі кадри від вас не підуть.

«У світі динамічних змін виграє той, хто дивиться в майбутнє, а не озирається назад. За часів кризи потрібно завжди шукати можливість. Усвідомлення цього простого правила дасть вам розуміння, що кожна людина заслуговує шанс на розкриття її потенціалу. Чим більше талантів ви розкриєте на початковому етапі їхньої кар'єри, тим більше професіоналів, які поділяють ваші цінності й погляди, будете мати в майбутньому», — додала Прожогіна. 


AgroPortal.ua за матеріалами НВ