Молочні продукти пройшли «дно»

23 листопада 2018, 10:05 1873

В Україні вкрай неефективно використовується потенціал молочної галузі. Обсяги виробництва молока можуть бути збільшені до 30 млн т.

Таку думку висловив народний депутат, президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко.

Він наголосив на необхідності розвитку переробки та експорту молочної продукції.

«Для реалізації таких масштабних планів необхідним є процес гармонізації законодавства із європейським законодавством та його імплементація. Сьогодні ВРУ працює над законопроектами та підзаконними актами в контексті імплементації Угоди про асоціацію з ЄС, але можемо констатувати, що цих зусиль поки що недостатньо для розвитку галузі з бажаними темпами», — сказав він.

Виробництво молока в країні поки що скорочується, і цю тенденцію не вдасться подолати ще як мінімум три роки, вважає депутат. Натомість сільськогосподарські підприємства впродовж останніх шести років збільшують пропозицію високоякісної сировини, тоді як домогосподарства стабільно знижують виробництво молока, і підприємства майже не встигають компенсувати це зниження.

«Від повноцінної кризи через зменшення виробництва молока галузь рятують, в основному, не найкращі фактори. Насамперед це низький рівень споживання молочних продуктів в Україні, обумовлений як низькими доходами українців, так і суттєвим зменшенням кількості споживачів внаслідок втрати територій і трудової міграції», — зауважив Козаченко.

Балансувати галузі допомагає також статус країни-експортера, уточнює нардеп.

«Та попри існуючі негативи, наслідки глибокої геополітичної і економічної кризи, що розпочалася в 2014 році, українським молочникам в значній мірі уже вдалося подолати. Є сподівання, що «дно» в падінні виробництва і споживання молочних продуктів в Україні уже пройдено. В поточному році, швидше за все, відбудеться збільшення випуску продукції для внутрішнього ринку як за рахунок прогнозованої цінової стабілізації, так і за рахунок очікуваного підвищення благополуччя українців», — уточнив Козаченко.

Проте розраховувати на суттєве збільшення споживання молочних продуктів поки що не варто, оскільки змінюється загальний портрет споживача — підросло так зване «покоління пепсі», вважає експерт.

«Значне зростання промислового виробництва можливе тільки за певними товарними позиціями і лише  за рахунок прогнозованого зменшення пропозиції молочної продукції домогосподарствами. Це стосується, в першу чергу, звичайного молока, свіжого сиру, сметани, тобто таких молокопродуктів, які сьогодні ще масово продаються на ринках, але обсяги такої торгівлі будуть обов'язково зменшуватися», — уточнив він.

Цікаво, що товарна і географічна структура експорту молокопродуктів за останні роки кардинально змінилася. Якщо до 2013 року більшість експортерів робили ставку на Росію і виходили туди, в основному, з сирами, то в останні роки основу зовнішніх продажів складає вершкове масло разом із суміжними в процесі його виробництва продуктами. При цьому більша частина молочного експорту вже здійснюється за межі країн колишнього Радянського Союзу, підсумував депутат.


AgroPortal.ua за матеріалами УАК