Міжнародні гравці дали сигнал: в Україні можна працювати відкрито

03 квітня 2019, 09:59 1928

Насіннєвий матеріал є експортним потенціалом України, як і інша сільськогосподарська продукція.

Таку думку висловив голова Насіннєвої асоціації України (НАУ) В'ячеслав Гаврилянчик.

«Експорт насіння буде суттєвим внеском до бренду made in Ukraine. Країни-експортери насіння — це високорозвинуті країни (США, Франція тощо), Україна може і повинна бути серед них», — вважає він.

В'ячеслав Гаврилянчик зазначив, що питання еквівалентності — це питання іміджу галузі, нових ринків та підтвердження, що Україна є повноцінним гравцем на міжнародних ринках.

«Відомо, що органи ЄС ще по процедурі остаточно рішення не прийняли. Ми розуміємо, що це процедурне питання, всі дії, які необхідні були для того, щоб ця процедура була завершена офіційно, зроблені. Передусім, міжнародні гравці, які заходили найпершими, включно почали відкривати виробничі потужності, дали чіткий сигнал, що в Україні можна працювати відкрито та законно…», — пояснив він.

Експерт зазначив, що питання довіри до продукції насінництва формується не за один день.

«Для цього ми проходили всі процеси аудиту, обмінювались інформацією і повністю показали свій процес сертифікації європейським колегам — починаючи від того, як здійснюється інспекція посівів у полі, до лабораторних аналізів і пост-контролю. Чому виникла затримка визнання еквівалентності, важко сказати. Напевно, є якісь політичні причини або виключно процедурний розгляд», — вважає він.

На думку Гаврилянчика, шо стосується завоювання українським товаровиробником ринків ЄС чи інших країн, ініціативи йдуть від ринку, тобто безпосередньо від виробника, а асоціація постійно аналізує та пропонує рішення і спільні дії.

«Що стосується системи роялті в Україні, вона потребує удосконалення і регулювання. Наразі НАУ спільно з державними органами активно працює у даному напряму, зокрема, вивчаються досвід інших країн, їх моделі», — додав він.

В підсумках В'ячеслав Гаврилянчик зазначив, що для якісного і належного функціонування насіннєвого ринку України потрібна перш за все консолідація  всього ринку, а саме, щоб всі учасники (гравці) даного ринку — селекціонер, виробник, насіннєві компанії, дистриб'ютори, органи влади — знайшли спільну мову (думку), спрямовану на вирішення нагальних питань, і як результат, будемо мати сучасний, конкурентоспроможний та визнаний у світі насіннєвий ринок.


AgroPortal.ua за матеріалами «Інфоіндустрія»