Дорожня карта навчить не тільки вирощувати ягоду, а й продавати

28 червня 2019, 07:11 2450

Українські виробники ягід навчилися їх вирощувати, але продавати — ще ні. В даному напрямку є ще багато роботи, і в цьому році Міжнародний торговий центр продовжить навчання з питань маркетингу, брендування і пакування.

Про це повідомила національний менеджер проекту Міжнародного торгового центру (International Trade Centre) Марина Сидоренко.

За її словами, в Україні створена дорожня карта розвитку ягідництва, розрахована на 2019-2024 рр. Проект з її створення стартував у вересні 2017 року одночасно в шести країнах з бюджетом в 6 млн євро. Мета проекту — допомога у виході на міжнародні ринки малому і середньому бізнесу, зокрема, пріоритетним напрямком є ягідний сектор.

«Оскільки нашим донором є ЄС, нам довелося відстоювати стрімкий розвиток ягідного сектору, адже фактично ЄС фінансує прямих конкурентів. Коли ми обирали напрямок, у нас були певні критерії, найперший — це стратегічна зацікавленість держави в розвитку підтримки даного сектору, наявність підприємств, які мають потенціал виходу на міжнародні ринки. Дуже важливим моментом були часові рамки, потрібно було вкластися в 2,5 року. Також важливою була відсутність вже існуючої технічної допомоги в Україні, тому що дублювання проектів не вітається донорами», — розповідає Марина Сидоренко.

За її словами, вибір був зупинений на ягідному секторі, а саме — свіжа ягода, переробка і органічна ягода. Було проведено дослідження підприємств, які лягли в основу, дослідження ланцюжків доданої вартості, на базі яких розроблялася дорожня карта.  

 

«В рамках проекту відвідували міжнародні виставки — SIA в Парижі, Biofach в Нюрнберзі. Після таких поїздок і відвідувань європейських ягідних ферм, навчального візиту в Чилі, деякі українські підприємства з виробництва ягід повністю міняли свою стратегію», — зазначає Марина Сидоренко.

Також вона зазначила, що дорожня карта розвитку ягідництва складена на підставі проведеного дослідження ланцюжка доданої вартості. Для того щоб повністю охопити питання, які закладені в це дослідження, були обрані напрямки.

«Перший напрямок — оцінка ланцюжка доданої вартості: була проведена оцінка сектору, його потенціалу.

Другий напрямок — це вимога ринку. Ця оцінка дозволяє експортерам ягоди глибоко розуміти вимогу ринку в ЄС. Конкурентоспроможність і одне з головних питань — вимога виходу на міжнародні ринки.

Третім напрямком був аналіз конкуренції. У травні минулого року ми запустили обстеження 48 підприємств, для того щоб визначити основних гравців, виробників свіжої ягоди.

І четвертий напрям — це безпосередньо розробка дорожньої карти, в якій закладені проблеми, рекомендації», — уточнює Марина Сидоренко.

 За її словами, мета створення дорожньої карти складається з декількох стратегічних цілей — це зміцнення поставок ягідної продукції з України (безпека продукції, включаючи сертифікацію, поліпшення якості, вимогу ринку ЄС), зміцнення інституцій в Україні (заплановано створення Центру інновацій технологічних досліджень, програма навчання для фахівців — агрономів, технологів) і стратегічний підхід уряду до підтримки розвитку галузі (мова йде про створення ягідного бренду і його популяризацію). 


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua