logo

Спецпроекти

Ранкова кава // Чому важливо любити негарні фрукти та овочі

Ранкова кава // Чому важливо любити негарні фрукти та овочі

Спецпроекти 21 травня 2018. 06:59 561

Як кажуть, на любов і смак товариш не всяк. Однак, коли мова йде про фрукти та овочі, виявляється, що одна третина взагалі не доходить до полиць супермаркету через можливе відсортування на шляху з ферми до магазину. Хоча свою роль у цьому відіграють і супермаркети, нам також необхідно прислухатися до своєї совісті.

Щороку 815 млн людей голодують, в той час як загалом у світі втрачають або викидають 1/3 усіх вироблених продуктів харчування. А фруктів та овочів втрачається майже половина (45%). Сьогодні, в умовах наростаючих екстремальних погодних явищ і зміни клімату, врятувати непривабливий фрукт вже є не просто питанням етики, а питанням ресурсів. Цінні ресурси, які пішли на виробництво продовольства, витрачені даремно. На вирощування одного помідора потрібно 13 літрів води, а на один апельсин — 50 літрів. Необхідні насіння, ґрунт, праця фермерів і навіть паливо, яке йде на транспортування продовольства. Всі ці ресурси пропадають, коли плід цієї праці втрачається.

Відходи утворюються по-різному і на різних етапах харчового ланцюжка. Послухаємо розповіді про моркву, банан і картоплю.

ІСТОРІЯ ПРО МОРКВУ

Морква нерідко стикається з безліччю перешкод до того, як потрапити в супермаркет. Вона повинна відповідати жорстким вимогам, які супермаркети застосовують до своїх фруктів та овочів. Іноді морква повинна пройти через спеціальні фотосенсорні машини, які аналізують овочі на предмет естетичних дефектів. Якщо морква трохи вигнута, тьмяного оранжевого кольору, має невеликий дефект або обламана, вона виявляється в купі для корму худоби.

В результаті, майже 25-30% моркви не доходить до продуктового магазину через фізичні або естетичні відхилення. На фермерських ринках або в фермерських магазинах деякі з суворих естетичних стандартів, що діють в супермаркетах, є м’якшими. 

 

ІСТОРІЯ ПРО КАРТОПЛЮ

Такі продукти як картопля часто втрачаються або опиняються у відходах при переробці на інші види продуктів. Наприклад, картопля, що має стати картоплею-фрі, може потрапити у відходи на тому етапі, коли картоплини нарізаються смужками. Ці смужки легко ламаються при переробці та упаковці. Розламані шматочки часто викидають, оскільки зазвичай їх дешевше викинути, ніж використовувати далі.

Деякі картоплини, пошкоджені на етапі завантаження або транспортування, відсортовуються навіть до того, як доходять до пакувальної фабрики. Розвиток ринків для «нестандартної» продукції і продуктів, наприклад, зламаної картоплі, яка є придатною для вживання, поживною та смачною, став би однією з можливостей знизити відходи або продовольчі втрати, зумовлені переробкою, упаковкою або транспортуванням.

ІСТОРІЯ ПРО БАНАН

Банан — це надзвичайно ніжний фрукт. Навіть при безпечній доставці до магазинів або ринків, спосіб їх викладки та пакування може пошкодити ці ніжні смаколики. Грубе поводження з бананами негативно позначається на їхньому зовнішньому вигляді й може призвести до швидшого псування. Споживачі зазвичай неохоче купують продукцію перезрілу, м'яку, тьмяного кольору або з пошкодженнями. Ось що ми можемо порадити: якщо ви збираєтеся з'їсти цей фрукт сьогодні ж, купуйте вже зрілі плоди. Якщо їх ніхто не придбає, вони опиняться в смітнику, а не в чиємусь шлунку.

Більшу частину відходів можна попередити. Ви можете купувати не дуже красиву продукцію, правильно зберігати фрукти та овочі, вживати спочатку ті продукти, що зберігаються у вас в холодильнику, а не щойно придбані, — це лише декілька кроків з того, що кожен з нас може робити у повсякденному житті для попередження світу без голоду і боротьби зі зміною клімату. 


AgroPortal.ua за матеріалами Fao.org

Новини

Показати все

Блоги