Ранкова кава // Про що краще промовчати під час працевлаштування?

13 вересня 2016, 07:00 294874

Усе таємне рано чи пізно стає явним. Однак інколи, аби не нашкодити, краще промовчати. Чи діє цей закон під час працевлаштування і чи не зіграє прихована інформація злий жарт проти самого кандидата на посаду, і піде мова далі.

1. Будьте готовими до того, що правда  стане відомою в будь-який момент.

Приписуючи собі знання і вміння, якими не володієте, чи вигадуючи досвід роботи в неіснуючій компанії, ви виносите собі вирок. Навіть недосвідчений HR зможе легко розпізнати ваш обман. Наприклад, введе в строку пошуку в інтернеті названу вами «відому міжнародну компанію» і не знайде про неї жодної згадки. І якщо навіть якимось чином вам усе ж вдасться причарувати менеджера з підбору персоналу, то ваша нібито «вільна англійська мова», яка насправді не далека від рівня середньої школи, може неприємно вразити колег. А «значний досвід організації та проведення заходів», що обмежується вмінням замовляти квіти на день народження шефа, не вбереже вас від гніву самого ж шефа.

Тому щодо питань професійних вмінь і навичок краще не фантазувати і вказувати в резюме реальний досвід роботи в реальних компаніях.

2. Про що краще промовчати в резюме і на співбесіді?

Буває, що люди помиляються. Помилки можуть стосуватися і кар’єрних питань. Наприклад, короткий період роботи, що не відображений у трудовій книжці, може бути викликаний низкою причин: не сподобався колектив, здалися нецікавими обов'язки, не зрослося з керівником. Усе це може стати передумовою стрімкого звільнення. Перед тим як зазначати подібний період роботи в резюме, гарно подумайте: чи отримали ви за короткий час роботи в компанії якісь корисні вміння і навички. Якщо ні, не обтяжуйте своє резюме зайвою та нецікавою інформацією. Пишіть лише те, що дійсно має значення і позиціонує вас з вигідного боку.

Якщо ж короткий період роботи зафіксований у вашій трудовій книжці, будьте готовими, що у рекрутера виникне ряд запитань. У цьому разі ліпше не вигадувати, а чесно зізнатися, що помилилися. І краще буде, якщо HR дізнається про це на співбесіді, а не при оформленні ваших документів під час працевлаштування.

3. Конфлікти з колишнім керівництвом

Спеціалісти з підбору персоналу люблять запитувати про причини звільнення з попередньої роботи. Якщо ви покинули колишню компанію з метою подальшого професійного зростання, у зв’язку з перекваліфікацією чи переїздом, це не викличе додаткових запитань, а у випадку, коли  причиною звільнення стало прагнення до кар’єрного розвитку, послугує ще одним плюсом на вашу користь. Але як бути, коли причиною звільнення став серйозний конфлікт з керівництвом або колегами?

Якщо почнете розповідати, яким тираном був ваш колишній керівник, або історію про те, як вас ігнорували колеги, у рекрутера може скластися враження, що ви конфліктна людина зі складним характером і, до того ж, не вмієте працювати в команді. З іншого боку, якщо скажете, що відносини з керівником були прекрасними, ризикуєте втратити бажану роботу. Адже якщо рекрутер вирішить звернутися за рекомендаціями до вашого попереднього роботодавця, то виявиться, що ви просто обманюєте.

У цьому випадку краще не критикувати колишнього шефа і колектив, в якому працювали, а скористатися відповідями-шпаргалками з розряду: «У мене з попереднім керівником розходилися погляди на деякі робочі питання», «Я вдячна команді за те, що у мене була змога навчитися працювати в кризових умовах, і завдяки цьому я стала більш стійкою до стресів і впевненою в собі», «Зараз маю на меті працювати в інших умовах».

4. Не акцентуйте увагу на віці в супровідному листі

Хоча в Україні дискримінація за віком і статтю при прийомі на роботу карається законом, іноді кандидати стикаються з проблемою відмови саме через вік. Тому ще на першому етапі знайомства з роботодавцем, а саме під час написання супровідного листа, рекомендуємо не акцентувати увагу на віці. Краще уникати фраз: «Незважаючи на свій молодий вік, я вмію…» чи «Після 30-ти років роботи в одній компанії я вирішила змінити профіль». Заочно роботодавець може подумати, що ви дійсно занадто молоді чи навпаки занадто дорослі для відкритої посади. Однак під час розгляду якісно складено резюме та знайомстві офлайн його думка може кардинально змінитися, адже ви не будете підпадати під вікові стереотипи і доведете, що як ніхто інший гідні вакантної посади.

5. Про особисте

Часто роботодавців цікавить особисте життя кандидатів. Якщо вам не комфортно говорити на цю тему, вдаватися до роз’яснень не варто. Ви можете спокійно уникнути прямої відповіді, сказавши, що це не має жодного відношення до вашої майбутньої роботи, і ваше особисте життя ніяким чином не буде впливати на продуктивність праці.

6. Підробітки, невдачі, проблеми…

Якщо вас не питають, то самі не виявляйте ініціативи розповідати про тимчасові підробітки, якими ви займалися, будучи співробітником попередньої компанії. Також уникайте розповідей про невдалі проекти за вашою участю чи невдоволеність обраною свого часу професійною сферою. Однак про такі моменти, як самостійне виховання маленької дитини, проблеми зі здоров’ям чи інші важливі нюанси, що можуть реально впливати на вашу присутність на робочому місці і результативність праці, краще повідомити роботодавця одразу. Адже це 100 % стане відомо, і тоді ви ризикуєте отримати репутацію, як мінімум, непорядної людини.


AgroPortal.ua за матеріалами HeadHunter