WEIDEMANN: вихід у сегмент важких машин

03 травня 2019, 06:40 2875

Компанія Weidemann («Вайдеманн») представила в Україні новий великий фронтальний навантажувач класу 11 тонн. В лінійці навантажувачів Weidemann до останнього часу були лише машини загальною вагою до 7 т для фронтальних моделей і до 7,2 т — для телескопічних. У новій 90-й серії компанія Weidemann суттєво змінила стан справ. Це розширення модельного ряду стало логічним виходом у сегмент важчих машин, що здатні вирішувати ширше коло завдань.

Виробництво навантажувачів важкого класу розпочалося наприкінці 2018 року. Ці машини мають широкий спектр обладнання вже в базовій комплектації. Залежно від того, як планується експлуатувати машину та яких результатів хоче досягнути власник, можлива індивідуальна конфігурація, наприклад, двигуна, трансмісії, кабіни або гідравлічної системи. Модель 9080 виконана як колісний фронтальний навантажувач, максимальна висота точки повороту ковша якого становить 4,26 м. Завдяки цьому перекидне навантаження з ковшем становить 5290 кг. Загальна вага машини — 10,7 т.

Вантажна стріла сконструйована так, що водій має дуже хороший прямий огляд навісного обладнання. Це досягається завдяки тому, що основні гідроциліндри розташовані вздовж правої та лівої секцій стріли, а посередині — вільний простір. Дев’яноста серія також має телескопічний колісний навантажувач. Його загальна вага — 11,2 т, а перекидне навантаження з прямим ковшем становить 6594 кг. Обидві моделі з’явилися на українському ринку на початку 2019 року, і їх вже можна замовляти. 

Силова установка

У нових моделях будуть запропоновані двигуни двох класів потужності. В стандартному виконанні машини будуть приводитися в дію двигуном Deutz з об’ємом 3,6 л і потужністю 100 кВт/136 к.с. Для України в стандартному виконанні пропонується двигун із нормою токсичності 3А.

Як опцію можна замовити двигун із «чистішим» вихлопом. У цьому двигуні відпрацьовані гази очищуватимуться за допомогою системи DOC/SCR (дизельний каталізатор окислення/вибіркова каталітична нейтралізація) відповідно до чинної нині норми токсичності ступеня IV. Додатково як опція доступний сажовий фільтр, що вже сьогодні отримав сертифікат, який підтверджує його відповідність ступеню V, вимоги якого набудуть чинності з 2020 року.

Для складніших і важчих робіт покупець може обрати потужніший двигун з об’ємом 4,1 л і потужністю 115 кВт/156 к.с., виробником якого також є компанія Deutz. Його оснащено системою нейтралізації відпрацьованих газів DOC/SCR і сажовим фільтром, він також відповідає нормі токсичності рівня V. Таким чином, двигуни демонструють орієнтацію нового модельного ряду на передові технології та відповідність вимогам найближчого майбутнього. Перевагою є й те, що, працюючи в закритих приміщеннях, працівники не відчуватимуть дискомфорту від вихлопних газів.

Однак основним мотором для нашої країни буде двигун Deutz із нормою токсичності 3А і з потужністю 136 к.с.

Комфортна трансмісія

Навантажувачі 90-ї серії опційно можуть оснащуватися новою коробкою передач Power Drive 370. Ідеться про безступеневу гідростатичну коробку передач, яка досягає вищих тягових зусиль і швидкості руху, ніж попередні моделі, зберігаючи всі переваги розроблених раніше приводів ходової частини щодо компактності, енергоефективності та зручності керування. Поряд із характерними для гідростатичних приводів позитивними властивостями, такими як простий задній хід, зручність регулювання та висока точність керування, поштовховий рух і збільшення гальмівного зусилля, великий діапазон перетворення технології 45°, додатково забезпечується проходження всього швидкісного діапазону від 0 до 40 км/год без перемикання.

В результаті керування характеризується високим рівнем комфорту оператора, оскільки немає ні розриву тягового зусилля, ні поштовхів унаслідок перемикання. Для користувача це означає рівномірний рух і гармонійне утворення шуму. У разі виконання типових робіт у сільському господарстві, таких як вантажно-розвантажувальні роботи в Y-циклі, існує висока потреба в незмінному тяговому зусиллі в діапазоні швидкості 10-20 км/год. Коробка передач Power Drive 370 точно виконує ці вимоги завдяки повній відсутності ступенів перемикання, що для більшості випадків зумовлює особливу корисність. Подекуди, коли потрібне ще більше тягове зусилля, наприклад, за роботи в силосному сховищі, нові моделі пропонують опційне підвищення тягового зусилля на 25% — до 10,1 т за одночасної кінцевої швидкості 30 км/год.

Компактні габарити

Відповідно до власної філософії виробництва максимально компактних машин компанія Weidemann приділила увагу такому аспекту і у цьому класі. Загальна довжина моделі 9080 з ковшем становить 7,10 м, а ширина зі стандартними шинами — 2,39 м. Висота навантажувача — 3,10 м.

З огляду на свій розмір і вагу цей тип машин оснащено шарнірним зчленуванням і хитною задньою віссю, завдяки чому забезпечується оптимальна маневреність і тягове зусилля. Кут повороту 40° можна розглядати як великий — радіус розвороту (по зовнішніх шинах) становить 4,90 м, а внутрішній радіус — лише 2,45 м.

Комфорт і ергономіка

Простора кабіна з хорошим круговим оглядом була розроблена відповідно до новітніх знань в ергономіці й оглядовості. Всі елементи керування в кабіні розташовані в зоні огляду й до них легко дотягнутися. Завдяки великому цифровому 7-дюймовому дисплею у водія завжди є інформація про стан машини та найважливіші функції.

За потреби за допомогою елемента керування Jog Dial можливе ручне налаштування продуктивності гідронасоса. Це рішення є виграшним, якщо навісне обладнання машини активно починає працювати, для якого не потрібна повна гідравлічна потужність машини. Цим забезпечується висока точність і економічність роботи навантажувача.

Також для забезпечення комфортного руху на сидінні з одночасною амортизацією була реалізована панель керування з багатофункціональним джойстиком із пропорційним керуванням — Jog Dial, а також електронним ручним газом і поштовховим рухом.

Стандартний клімат-контроль забезпечує хороший потік повітря в кабіні й роботу без утоми. Як опція доступний також додатковий передпусковий підігрівач. Під час розробки увагу приділено також зручності технічного обслуговування. Кришка капота легко відкривається, кабіна наполовину відкидається. Крила знімаються, і завдяки іншим доступним контрольним люкам сервісне обслуговування стає дуже легким, оскільки до всіх важливих вузлів легко дотягнутися.

У транспортних операціях

У навантажувачів 90-ї серії транспортування соломи можливе з причепом вантажністю до 18 т. Для цього в стандартному виконанні встановлено звичайну буксирну муфту, проте опційно пропонується автоматична зчіпка.

Додатково в поєднанні з регульованим за висотою зчіпним блоком будуть доступні такі варіанти муфт: тягово-зчіпний пристрій із кульовою головкою K50 (причіп легкового автомобіля), тягово-зчіпний пристрій із кульовою головкою K80, Piton Fix, а також CUNA D3.

Також пропонуватиметься муфта Auto Hitch. У разі невикористання її можна повернути на 90° і тим самим запобігти зменшенню дорожнього просвіту. Для безпечного переміщення причіпних вантажів можливі як двопровідні пневматичні гальма, так і гідравлічні гальма причепа.

Машини можуть оснащуватися як відповідно до Правил допуску транспортних засобів до експлуатації (ABE), так і відповідно до дозволу на експлуатацію відповідно до директиви ЄС, що регулює вимоги до тракторів.

Опції для точного виконання робіт

Окрім стандартного оснащення, в машинах 90-ї серії є велика кількість додаткових опцій. Наприклад, транспортна швидкість 40 км/год дає змогу швидко долати великі відстані між об’єктами. Комплект світлодіодних фар робочого освітлення забезпечує підвищений комфорт і безпеку за роботи в темну пору доби. Продуктивність гідросистеми в стандартному виконанні становить 150 л/хв, тоді як завдяки опції High-Flow можна збільшити її продуктивність до 180 л/хв. А це вже найкращий показник у класі серед конкурентів.

Також можливо додатково оснастити четвертим контуром керування й функцією гасіння коливань під час завантаження. Ось далеко не повний перелік опцій, які можуть полегшити роботу навантажувача й оператора, а власнику принести додаткові дивіденди у вигляді економії пального та збільшення продуктивності й безпеки.


Владислав Олійник, спеціально для AgroPortal.ua