Як агрокомпаніям забезпечити себе дизпаливом без ризику для бізнесу

16 листопада 2020, 09:05 2931

Витрати на паливо, за оцінками експертів, становлять близько 30%* собівартості аграрної продукції. Для ефективної роботи агрокомпаніям необхідно від декількох сотень до десятків тисяч тонн дизпалива на рік. Забезпечити себе якісним ресурсом і, головне, вчасно — одне з найскладніших завдань для агросектору.

В таких умовах, наявність перевірених постачальників стає вкрай важливим. Від того, чи буде в аграріїв паливо, чи буде відповідність стандартам якості і законодавству, залежить саме існування агробізнесу.

Кому з нафтотрейдерів можна довірити це питання?

Дослідній компанії з прозорою історією

«Альянс Енерго Трейд» працює на ринку України з 2012 року. Серед її клієнтів: великі агрокомпанії, промислові підприємства, представники державного сектору. «Альянс Енерго Трейд» — багаторічний постачальник для «Укрзалізниця», агрохолдингів «Астарта», «UkrLandFarming», «Миронівський хлібопродукт», «Kernel Group», «Панда», «Агріком», «Епіцентр-Агро» і багатьох інших. Співробітники компанії — трейдери, які мають 10-15 років професійного досвіду.

 

«Як менеджери і підприємці, ми працюємо на ринку поставки палива з 2006 року. У нас багатий досвід взаємодії з агропідприємствами України. З багатьма ми співпрацюємо вже понад 10 років», — розповідає заступник директора з комерційних питань «Альянс Енерго Трейд», Микола Тітенко.

Успіхи компанії підтверджуються і незалежними рейтингами. За даними Enkorr, «Альянс Енерго Трейд» входить до топ-10 найбільших імпортерів дизпалива. З 2018 по 2020 щорічний обсяг поставок компанії становить 500-700 тис. тон нафтопродуктів на рік. І цей показник постійно зростає.

Прямому імпортеру з диверсифікацією поставок

«Альянс Енерго Трейд» співпрацює з міжнародними нафтотрейдерами і гарантовано забезпечує клієнтів паливом навіть у високий сезон.

 

«На ринку палива трапляються форс-мажорні обставини: профілактика на НПЗ або нововведення держрегулювання. Через це деякі трейдери не можуть поставити те, що передбачено договором. У нас інший підхід до роботи. Ми, як компанія, яка входить до топ-10 найбільших імпортерів дизпалива та до топ-5 найбільших імпортерів з морських поставок, маємо можливість швидко і гнучко диверсифікувати джерела поставок. Ми працюємо в морських портах Миколаєва, Одеси, річному порту Запоріжжя і можемо оперативно доставляти паливо морем. Ми гарантуємо виконання взятих на себе договірних зобов'язань», — пояснює Микола Тітенко.

Компанія співпрацює з міжнародними нафтотрейдерами, які оперують паливом по всьому світу. Походження палива є завжди зрозумілим і прозорим. Це можуть бути як вітчизняні НПЗ, так і виробники з Греції, Болгарії, Туреччини, Індії, Ізраїлю та інших країн.

Компанії, що працює в правовому полі

«Сірі» нафтотрейдери — одна з проблемних точок аграрного ринку. З одного боку, вони пропонують більш дешеве паливо, яке можна отримати за готівковий розрахунок. Для невеликих агрокомпаній такий формат співпраці здається більш зручним. Але при різниці в ціні в 1-2% аграрії беруть на себе незрівнянні з маленькою вигодою величезні ризики.

 

«Легальні трейдери постійно перевіряють якість палива. Наші «непрозорі» конкуренти для заниження собівартості можуть погіршити рівень продукту, що доставляється. В результаті, при регулярному використанні такого палива, дорога техніка агрокомпаній виходить з ладу на кілька років раніше встановленого терміну. При цьому ціна одного такого комбайна — сотні тисяч євро», — наголошують у компанії.

Але найбільшою неприємністю для аграрія можуть стати фінансові проблеми. Закупівля паливно-мастильних матеріалів у «сірих» операторів несе ризики з ПДВ. Робота з «трейдерами-одноденками» на практиці може призвести до того, що податкові органи перевірять джерела закупівель і не знайдуть достатніх підстав для податкового кредиту в агрокомпанії.

«Аграрії оскаржують подібні рішення в суді, втрачають багато часу і коштів. Робота з непрозорими компаніями — це завжди необґрунтований ризик. Просто іноді наслідки, відкладені в часі, і ситуативне партнерство з «сірими» трейдерами здається вигідним», — розповідають в компанії.

Нафтотрейдеру, який не підведе

Компанія з багаторічним досвідом роботи, можливістю диверсифікувати поставки, прозора і легальна — нафтотрейдер, якому будь-який агробізнес може довірити поставки палива.

 

«Протягом усієї своєї історії ми не продали жодного літра палива не заводського виробництва. З цієї точки зору, ми — компанія абсолютно зрозуміла. Наші партнери це цінують і працюють з нами багато років. А ми цінуємо наших клієнтів і завжди знаходимо рішення навіть у найскладніших ситуаціях», — резюмує заступник директора з комерційних питань «Альянс Енерго Трейд», Микола Тітенко.


* Витрати на паливо, за оцінками експертів, становлять близько 30% собівартості аграрної продукції


Світлана Яценко, AgroPortal.ua