logo

Інфографіка

Теорія профосвіти не задовольняє аграріїв на практиці. Інфографіка

Теорія профосвіти не задовольняє аграріїв на практиці. Інфографіка

Інфографіка 19 жовтня 2018. 06:23 1294

Давно стало аксіомою те, що якісна система професійно-технічної освіти є важливим чинником в економічному зростанні України, адже кадри вирішують усе.

Проте, згідно дослідження, проведеного громадською організацією «Центр транскордонного співробітництва»*, рівень кваліфікації випускників освітніх центрів в аграрному секторі не зовсім відповідає потребам ринку: 28,0% вважають таку відповідність належною, 40,4% — відносно належною, а 30,6% — неналежною.

*Фахівці ГО опитали 375 респондентів у 15 областях України. 32,4% опитаних — це суб'єкти господарювання, ще 32,4% — працівники держсектору, 30,7% респондентів представляють самі навчальні заклади, решта — наукові установи та організації.

За оцінками учасників опитування, двома найбільш гострими специфічними проблемами з випускниками є: відсутність практичних навичок та ініціативи.

Разом з тим, на ринку праці у сільськогосподарському секторі є проблеми із пошуком кваліфікованих працівників. Тільки 11,1% опитаних вважають, що знайти такого працівника легко.

Найбільш гостро під час відбору персоналу стоять проблеми відсутності мотивацій до праці у сільській місцевості та браку практичних навичок.

Оцінюючи рівень співпраці бізнесу з професійно-технічними навчальними закладами і освітніми центрами до залучення практикантів, більшість опитаних відзначили, що  бізнес-компанії лише іноді приймають практикантів.

Основними причинами, через які бізнес-компанії не зацікавлені у залученні практикантів з професійно-технічних навчальних закладів, є:

  • відсутність стажу та досвіду;
  • низький рівень теоретичних знань та низька кваліфікація практикантів;
  • відсутність у бізнес-компаній бажання та/або мотивації виконувати наставницьку роботу;
  • низька мотивація практикантів до праці;
  • небажання бізнесу фінансувати практикантів.

«N.B.!» Топ-5 секретів працевлаштування в аграрну компанію

Всі учасники опитування відзначили, що зміни в навчальні програми та практичні навчання вносити необхідно. За збільшення практичного компоненту в навчанні висловилися 42,2% опитаних, за вивчення специфічних с/г навичок — 48,0%.

На думку опитаних, трьома найбільш запитуваними професійними навичками у сільському господарстві, які частково або взагалі не надаються, є:

  • знання у сфері новітніх технологій та техніки;
  • практичні навички;
  • навички управління та ведення бізнесу.

«N.B.!» Стартує IV Всеукраїнський конкурс «Краща аграрна практика 2018»

Найменш затребуваними серед респондентів є навчальні програми вищої освіти, найбільш затребуваними — професійно-технічні програми. Також більше половини учасників опитування високо оцінює потребу в навчальних програмах, що передбачають проведення короткострокових спеціалізованих тренінгів та семінарів з конкретних питань.

Понад 2/3 респондентів (68,0%) переконані, що попит на працю в сільському господарстві зростатиме.

На думку опитаних, найбільш важливим та ефективним для вдосконалення освітніх програм у сільському господарстві як від уряду, так і від міжнародних донорських організацій є:

  • забезпечення аналізованих освітніх закладів сучасною технікою та обладнанням;
  • збільшення практичної підготовки учнів;
  • розширення фінансування навчальних закладів.

Як свідчать результати дослідження, існує певна невідповідність між рівнем підготовки професійно-технічних кадрів та очікуваннями ринку. Бізнес потребує кваліфікованих представників саме робітничих спеціальностей із належним рівнем практичного досвіду, який, передусім, стосується знання сучасних сільськогосподарських технологій, обладнання та техніки. Проте професійно-технічні навчальні заклади та освітні центри за наявного рівня матеріально-технічного забезпечення та діючих освітніх програм не мають можливості готувати робітничі кадри запитуваного рівня кваліфікації.


Для довідки: проект «Сприяння регіональній професійній освіті у сфері сільського господарства та розвитку сільських територій в країнах Східного партнерства» отримує підтримку через схему регрантингу Форуму громадянського суспільства Східного партнерства та фінансується Європейським Союзом в рамках його підтримки громадянського суспільства в регіоні. У рамках схеми регрантингу Форум громадянського суспільства Східного партнерства підтримує проекти своїх членів, які сприяють досягненню місії та цілей Форуму. Загальна сума для конкурсу 2018 року складає 250 000 євро. Гранти доступні для ОГС країн Східного партнерства та країн ЄС. Основними напрямками підтримки є демократія та права людини, економічна інтеграція, навколишнє середовище та енергетика, контакти між людьми, політика в галузі соціальної та трудової політики.

Проект спрямований на покращення регіональної професійної освіти у сфері сільського господарства країн Східного партнерства. Метою даної ініціативи є вивчення потреб регіональної професійної освіти аграрного спрямування, розробка рекомендацій щодо подальшого вдосконалення програм професійної освіти на регіональному рівні у країнах-учасницях Східного партнерства (зокрема, Україні, Молдові та Грузії), а також просування реформ у країнах Східного партнерства у сфері професійної освіти, посилення регіональної співпраці та ефективного формування державної політики. 


AgroPortal.ua за матеріалами дослідження ГО «Центр транскордонного співробітництва»


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги