Цукор, солод і крупи: що Україна може постачати до Танзанії

04 травня 2019, 08:00 2968

Танзанія є країною-викликом для іноземних виробників. До того ж високий рівень політичної нестабільності та терористичної загрози, які існують всередині країни, та низький ВВП обмежує пропозицію з боку українського виробника.

Про це йдеться у повідомленні аналітичного відділу Ради з питань експорту продовольства (UFEB).

Згідно з офіційними даними, рівень ВВП Танзанії у 2018 році становив $55,6 млн, демонструючи зростання на 7,5% проти 2017 року, але дана країна знаходиться на 80-му місці у світовому списку.

Танзанія знаходиться на 24-му місці за показником приросту населення (59,1 млн осіб). Даний показник поступається чисельності, зафіксованій у Нігерії, — 195,9 млн (7-ме місце), але випереджає Південну Африку (25-те місце), Кенію (28-ме місце) та Уганду (32-ге).

Найважливішими торговим партнером для країни є Індія, серед основних продуктів на імпорт виділяють цукор, крохмаль, хлібобулочні вироби, але основну частку імпорту складають нафтові олії, лікарські засоби, транспортні засоби та труби.

«Розглядаючи торгові стосунки між Україною та Танзанією, можна говорити про мляву торгівлю продовольством. Топ-продуктом для імпорту є соняшникова олія, її було відвантажено на загальну вартість $4,6 млн, що складає 80,5% всього імпортного ринку (загальна вартість ринку — $5,8 млн)», — говориться у повідомленні.

Сушені бобові овочі (а саме горох та квасолю) у минулому році було імпортовано на загальну вартість $650 тис. — це лише 9% всього ринку. Основними конкурентами для українського продукту є країни США — 46,5% всього імпорту та Італія — 34%. Україна — третя.

«Розглядаючи структуру загального попиту до даної країни, варто виділити такі позиції як цукор, солод, та крупи з пшениці», — додають аналітики.

Імпортний ринок цукру до Танзанії оцінюється у $128,3 млн, динаміка п'яти років демонструє зростання на 22%. Стабільно головним імпортером даного сегменту є Таїланд — 24% та Мозамбік — 11,5%. Останній наростив свій обсяг за останні два роки на 460% (від $2,5 млн до $14,3 млн).

«Загальна вартість імпортного ринку солоду у 2018 році склала $21,5 млн, демонструючи зростання на 59% проти 2017 року ($13,5 млн). Таке збільшення пояснюється нарощенням імпорту з боку Франції на 143% та Бельгії — на 20,6%», — додають в UFEB.

Експортний український ринок пшеничної муки у 2018 році оцінюється у $848,2 тис., постачання загалом відбуваються до Ізраїлю, Республіки Молдова, Грузії, Палестини та Туркменістану. Імпортний ринок Танзанії в даній позиції оцінюється у $8,2 млн. Основним постачальником на даному ринку є Туреччина — 77,6% всього імпорту. Частка Тунісу — 22%.

Проте, окрім наявного попиту на ці продукти з боку країни, варто визначати інші фактори, які впливають на можливість торгівлі на даному ринку, зазначають експерти. По-перше, митні тарифи. Для цукру вони складають 35%, солоду — 10%, круп — 25%. По-друге, логістика. Віддаленість нашої країни від торгового партнера, в той час як наші основні партнери географічно ближчі: для цукру — Таїланд, Мозамбік; для круп — Туреччина.

«Для експортера варто знати, що близько 62% населення Танзанії складають християни, 35% — мусульманського населення. Тільки 15% всіх земель Танзанії призначені для сільського господарства, що і робить дану країну залежною від імпорту. Рівень інфляції стабільно знижується в середньому на 5% в рік. Тільки 16% всього населення користуються Інтернетом, а у 70% є мобільний телефон. Рівень освіченості в країні один з найнижчих серед країн Субсахарської Африки. Дані фактори потрібно врахувати при формуванні кінцевого варіанту продукції для поставок до даної країни», — зазначають аналітики Ради з питань експорту продовольства.