logo

Україна

Думка: Акциз на пальне — найбільше гальмо для розвитку річкового транспорту

Думка: Акциз на пальне — найбільше гальмо для розвитку річкового транспорту

Україна 10 липня 2018. 11:36 965

Для розвитку річкового транспорту в Україні слід зняти акцизний податок на паливо. Адже паливо використовується водним транспортом, а кошти йдуть на ремонт автошляхів.

Таку думку висловив  генеральний директор компанії «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський  в інтерв«ю «Бізнес.Цензор»

Він вважає, що акцизний податок на пальне найбільше гальмує розвиток річкового транспорту.

«Ні для кого не є секретом, що в Україні зараз склалася дивна ситуація з придбанням пального для суден. Як нещодавно сказав прем»єр-міністр — один із способів контрабанди пального. Наприклад, Нібулон, легально закуповує пальне для свого флоту, сплачує акцизний податок. А офшорні компанії, судна яких заходять в територіальні води України — ні. Бо вони бункеруються (заправляються — ред.) в нейтральних водах, за 12 мильною зоною, а тому не сплачують цей податок, а значить і купують дешевше паливо», — пояснив Вадатурський.

Він підкреслив, що в Україні створені умови, в яких український судновласник, що легально купує паливо, ставиться в неконкурентні умови по відношенню до суден під іноземним прапором.

«І поки так буде, то річкові перевезення не будуть економічно вигідними і конкурентоспроможними по відношенню до залізничних та автомобільних перевезень», — сказав гендиректор «НІБУЛОНу».

Він уточнив, що в результаті українські компанії купують пальне дорожче на 10 тис. грн/т.

«А це означає, що невигідно буде будувати знову-таки українські судна, ходити під українським прапором і по українських річках, оскільки їм треба платити тільки за паливо на 10 тис. грн/тонну дорожче, ніж суднам, які заходитимуть з нейтральних вод. Таким чином, собівартість тони вантажу перевезеної суднами, що бункеруються в нейтральних водах і заходять на Дніпро, на $4 дешевша, ніж тонна, перевезена українським судном», — пояснив Вадатурський.

Крім того судна платять інші податки та збори.

«Візьмемо, наприклад, плату за проходження шлюзів. В інших країнах, та й в Україні, шлюзи — це штучні перепони. І платить той, хто їх створює. В Україні шлюзи збудовані і експлуатуються енергетичними компаніями, вони ж отримують і прибутки від їх роботи. Це штучно створені перепони на річці, то чому ж судновласники повинні платити за них?», — вважає Вадатурський.

Аналогічна ситуація і з платою за проходження мостів, додав він. Чи винна судноплавна компанія в тому, що мости, які збудовані на потреби «Укрзалізниці», ними ж експлуатуються, збудовані низько і заважають повноцінному річковому судноплавству, якщо їх не розводити?

«Очевидно, що, ні. Тож, в цьому випадку, «Укрзалізниця» повинна взяти на себе витрати на розведення цих мостів. І в цивілізованих країнах саме такий підхід», — сказав власник «НІБУЛОНу».

Вадатурський також розкритикував урядовий законопроект «Про внутрішній водний транспорт», яким вводиться річковий збір. В жодній версії цього документу не було точно вказано розмір цього збору.

«І хоча нашу компанію постійно звинувачують в тому, що ми блокуємо прийняття закону, я скажу, що ми виступаємо не проти прийняття закону. Закон потрібен. Ми виступаємо проти тієї редакції законопроекту, яку нам під різними популістичними гаслами пропонує Мінфраструктури. Ми за закон, але який створить кращі умови для розвитку судноплавства, ніж є зараз», — додав він.

На його думку, від такої недальновидної політики і підходів, Україна втрачає значно більше, від того, скільки б втратила, якби були відмінені кілька податків.

«Проте, якщо платежі були б зняті, будувати судна стало б вигідніше і це б дало поштовх відродженню суднобудівної, металургійної, будівельної галузей, судноплавства і економіки України в цілому», — підсумував Вадатурський.


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги