Український часник вперше складе конкуренцію імпортному

25 січня 2017, 19:00 5118

В 2017 р. український часник вперше може стати серйозним конкурентом імпортній продукції на ринку України. Крім того, через суттєве посилення конкуренції у серпні-вересні ціни на часник можуть помітно «просісти» вперше за останні 3 роки.

Саме такий сценарій подій прогнозують експерти плодоовочевого ринку з огляду на наявні тенденції в сегменті часнику, передає «Інфо-Шувар».

«Україна завжди залишалась нетто імпортером часнику. Цей статус збережеться за нашею країною  і наступного сезону. Але найближчі кілька років структура внутрішнього ринку все одно буде змінюватись в бік збільшення пропозиції місцевої продукції. Крім того, українські виробники щорічно робитимуть спроби для виходу на зовнішній ринок», — зазначила незалежний експерт плодоовочевого ринку Східної Європи Тетяна Гетьман.

За словами Гетьман, починаючи з 2011 р. Україна почала знижувати імпорт часнику. Найпомітніше падіння відбулось у 2015 р., коли імпортний часник різко подорожчав через девальвацію національної валюти. Саме підвищення ціни спровокувало інвестиційне зацікавлення українських компаній до промислового виробництва часнику.

«Протягом  останніх двох сезонів ціни на часник в Україні тримались на досить високих показниках. Навіть у другій половині літа, коли ціни традиційно досягають «дна», українські виробники мали можливість отримувати до 100% рентабельності. При середній собівартості 25-27 грн/кг гуртові ціни на якісний часник становили близько 45-50 грн/кг»,  — розповів голова асоціації «Український часник» Михайло Сорока.

За даними асоціації, у 2016 р. було закладено близько 1 тис. га  часнику в комерційному секторі виробництва. За умов відсутності серйозних погодних катаклізмів це дозволить вже у 2017 р. зібрати додатково близько 6-7 тис. т товарного часнику. Цей обсяг майже в 1,5 рази більше річної потреби України в імпортному часнику.


Для довідки: в 2016 р Україна, за попередніми оцінками, імпортувала близько 4,5 тис. т часнику, тобто на 20% менше, ніж в 2015 р. Ще 5 років тому імпорт був у 2,5 рази більше. Експорт в 2016 р. виріс до рекордних 190 т. Основним ринком збуту стала Республіка Білорусь, куди було експортовано близько 116 т продукції. На ринки країн ЄС було відвантажено близько 75 т українського часнику.