Ранкова кава // Роботи в журналістиці

01 травня 2017, 06:47 1989

З появою Інтернету ЗМІ почали зазнавати невпинних і постійних трансформацій. Серед переліку змін одна з доволі відчутних — це часта відмова від паперового формату і перехід в онлайн.

Починаючи з 2012 року, коли для сайту Forbes.com тексти почав створювати робот (під текстами стояв підпис Narrative Science — технологія автоматичного написання новин), фахівці в сфері масових комунікації заговорили про роботизацію медіа.

Згадані процеси не могли не вплинути на ринок праці у сфері масових комунікацій та медіа. Відчутно це позначилося, наприклад, на вимогах, які на сьогодні почали висувати роботодавці до журналістів.

Про те, що журналіст мусить бути універсальним, розмови ведуться уже досить давно. Але якщо раніше під поняттям «універсальності» малося на увазі уміння написати текст (не тільки журналіст, а й сам собі редактор), робота на камеру і за мікрофоном у радіорубці, то сьогодні ситуація дещо змінилася.

Сьогодні, все частіше у вакансіях для журналістів працедавець ставить такі вимоги до вмінь та навичок пошукачів:

- впевнене користування офісним ПЗ: MS Word, MS Outlook, Internet Explorer, MS Excel, MS Power Point;

- вміння користуватися технікою (диктофон, фотоапарат, камера);

- базові знання графічних редакторів та редакторів обробки фото (Adobe Photoshop і т. д.);

- робота з мультимедійним контентом (програми монтування відео);

- протоколи і основні принципи функціонування Інтернету;

- адаптація матеріалів для використання в Інтернеті: розміщення гіперпосилань, створення гіпертекстів та лонгрідів, додавання інтерактивних можливостей, ілюстрування тощо;

- навички SMM, або розвинене «відчуття соціальних мереж»;

- основи web-дизайну;

- основи HTML;

- досвід роботи з різними CMS;

- уявлення по SEO.

Вчені прогнозують, що найближчим часом роботи шукатимуть теми (насправді, шукають вже), повідомлятимуть новини і робитимуть це швидше за людей, краще редагуватимуть тексти. Разом з тим, наслідки постіндустріальної революції ще не так активно відчуваються в Україні. 

І все ж таки журналісти сьогодні змушені адаптуватися і опановувати нові компетенції, які пов’язані з технічним розвитком ЗМІ. Універсалізм медійника має проявлятися не тільки в умінні працювати з різними каналами передачі масової інформації, а й в умінні використовувати інтернет-інструменти. На це розраховує і роботодавець.

За свідченнями викладачів вищих навчальних закладів України, які випускають спеціалістів медіасфери, вони намагаються вводити в програми предмети, курси, факультативи, майстер-класи, практикуми, стажування, задача яких — підготувати майбутнього журналіста до викликів сучасного ринку медіа.

Якщо ви плануєте пов’язати своє професійне життя зі сферою масових комунікацій, будьте готовими до того, що конкуренцію найближчим часом вам складатимуть роботи, і тільки ваша готовність гнучко та якісно реагувати на зміни втримає вас на плаву.


AgroPortal.ua за матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua