Розумні гроші: LNZ Group інвестує $15 млн у елеватор і заходить у сегмент агрохімії

05 грудня 2017, 08:00 6084

Агрохолдинг LNZ Group — один із флагманів сільськогосподарської галузі України. Компанія займає провідні позиції у таких сегментах, як насінництво, зерноторговельний бізнес, рослинництво та дистрибуція посівного матеріалу і ЗЗР, а у планах — закріпитися і на ринку агрохімії. Коротко про основні досягнення компанії 2017 року і плани на 2018-й AgroPortal.ua у межах церемонії нагородження «Аграрний Олімп» розповів голова наглядової ради LNZ Group Дмитро Кравченко.

Яка ситуація із запланованими результатами цього року, погода їх не підкорегувала? 

Дмитро Кравченко: Цього року все вийшло добре, але не настільки, як планувалося. Звісно, нас також підвели погодні фактори. На Черкащині цьогоріч була надзвичайна спека. Та, попри усе, ми виконали всі плани, які намітили разом із нашими партнерами — Monsanto, DuPont Pioneer, Syngenta. І в першу чергу завдяки диверсифікації посівних площ, тобто локації гібридизації та товарних посівів, що у нас розміщені не в одному регіоні.

Чи збираєтеся ви розширювати потужності насіннєвого заводу, беручи до уваги те, зі скількома компаніями співпрацюєте?

Дмитро Кравченко: З потужностями, які маємо, ми і так впевнено почуваємося. Тож тут потрібно дивитися, куди буде рухатися ринок і як змінюватиметься структура преміального сегменту. Тобто, якщо зараз Україна сіє 4,3 млн тонн кукурудзи, то преміальний сегмент цієї культури складає 2,5 млн тонн. Ми працюємо із мультинаціональними компаніями, і від того, буде ця частка рости чи зберігатиметься, залежатимуть і наші плани. Це все питання часу.

Чи плануєте вводити у структуру нові культури?

Дмитро Кравченко: Не плануємо. Наразі ми хочемо сфокусуватися на тому, де ми вже ефективні.

Останнім часом відбувається бум нішевих культур, таких як горох чи сорго. Вам вони нецікаві?

Дмитро Кравченко: Це кон'юнктурні речі, на які в нашому бізнесі ставку робити не можна. Нішеві культури цікаві для малих і середніх господарств, а ми — глобальні гравці на ринку виробництва насіння.

Тобто відводити ділянки під нішеві культури — це, на вашу думку,  не є моделлю для великих господарств? 

Дмитро Кравченко: Вона може бути присутня, але її не можна масштабувати. Це локальні речі.

Чули, що у планах LNZ Group є вихід на ринок агрохімії.

Дмитро Кравченко: Так, минулого року ми купили досьє хімічної компанії «Васма», яка нині працює під брендом «Украгропротект». Щодо ЗЗР — їх імпортуємо у найбільших та найнадійніших виробників Китаю. Маємо намір надавати повний пакет послуг своїм клієнтам: працювати і з продуктами мультинаціональних компаній, і з постпатентними препаратами. Адже бачимо, що ринок постпатентних препаратів в Україні інтенсивно розвивається. За нашими прогнозами, український ринок агрохімії не буде нічим відрізнятися від ринків Латинської чи Південної Америки.

Зараз на ринку Китаю відбувається переформатування гравців, які займаються агрохімією. Чи вплине це на ціну?

Дмитро Кравченко: Вплине, і дуже серйозно. Ми вже це відчуваємо. Перші закупки ми робили ще перед змінами, які зараз відбуваються у Китаї, тоді умови були набагато м'якші, зараз ринок став більш жорстким у зв'язку зі змінами політики китайського уряду щодо екологічної складової, і не всі компанії зможуть витримати ці регламенти.

Щодо ціни, то вона вже зросла. На деякі продукти — незначним чином, а на деякі — в рази. Ця різниця залежить від товару. До того ж у зв'язку із закриттям заводів в Китаї виникають дефіцит діючих речовин та труднощі із закупками. Тобто мова йде не лише про ціни, а й про наявність товарів.

Чи не плануєте в майбутньому побудувати тут завод, щоб виробляти ЗЗР на місці?

Дмитро Кравченко: Поки ми новачки на цьому ринку, можливо, такі плани з'являться, але точно не сьогодні.

Ви повертаєтеся до традиційного обробітку ґрунту. Чим це зумовлено?

Дмитро Кравченко: Ми просто бачимо в цьому більшу ефективність. Раніше ми комбінували: мали поля по нульовому обробітку або по мінімальній схемі обробітку. Але наші останні дослідження показали, що традиційний курс — найкращий.

Чи планували вже свої інвестиції на наступний рік?

Дмитро Кравченко: Зараз на стадії відкриття знаходиться Сумський елеватор, який потребував значних інвестицій, більш ніж $15 млн. Це дуже потужний об'єкт щодо пропускної спроможності, і його основне завдання — швидко приймати, висушувати та відвантажувати. Загальна потужність елеватора 44 тис. тонн з перспективою розширення до 77 тис.

На наступний рік ми збалансуємо свої фінанси та зробимо паузу після таких інвестицій. Можливо, розширимо потужності насіннєвого заводу в частині сушки. Будемо спостерігати за ситуацією на ринку у зв'язку із запуском нового заводу Monsanto та за тим, як це вплине на переформатування замовлень. 

Дякую за приділений час.


Алла Стрижеус, AgroPortal.ua