22 секрети, які приховують виробники продуктів харчування

19 серпня 2017, 07:00 9512

В 100 грамах арахісового масла може міститися до 30 комах, а багато сирних виробів — насправді не сир. Виробники продуктів харчування приховують багато секретів. Часто це не впливає на наше здоров’я, але ми ж хочемо знати, що їмо, чи не так?

Вашій увазі огляд думок керівників компаній, маркетологів та вчених про виготовлення продукції, яку ви споживаєте.

Розпочнемо із фактів

1. «Під час дослідження великих підприємств харчової промисловості ми виявили, що 99% цих компаній виробляють низькокалорійні продукти. Для нас це виявилося сюрпризом. Я вважаю, що вони рухаються в правильному напрямку», — говорить директор Ініціативи з проблем ожиріння в Інституті Гудзону Ханк Карделло.

2. «Споживачі хочуть отримувати більше натуральних інгредієнтів, вони хочуть знати, звідки ж беруться продукти, які вони споживають. Кмітливі виробники користуються цим. Наприклад,  Nestlé намагається позбутися штучних ароматів у своїй шоколадній пасті. Kraft видаляє штучні барвники з деяких видів макаронів і сирів. А деякі фаст-фуди видаляють антибіотики з курятини», — розповідає директор Ініціативи з проблем ожиріння в Інституті Гудзону Ханк Карделло.

3. «Вислів «неправильна доза може стати отрутою» — дуже важливий в сфері харчування, особливо коли мова йде про натуральні смаки та забарвлення. Всі харчові інгредієнти та поживні речовини, навіть ті, котрі нам необхідно споживати, мають свій поріг небезпеки», — говорить кандидат технічних наук та  спеціаліст харчової галузі Канта Шелке.

4. «Органічні продукти є відносно новою ланкою в харчовій індустрії, тому виробники так агресивно борються за частку ринку. Компанії можуть збільшити продажі, переконавши вас у тому, що всі хімічні речовини є поганими, пестициди є поганими, ГМО є поганими, проте  деякі з них речовин не мають ніякого наукового підтвердження про те, що вони погані. Це робить дану нішу заплутаною для  споживачів», — говорить спеціаліст харчової галузі, професор  Університету штату Іллінойс Урбана-Шампей  Брюс Шасс.

5. «Якщо ви не знайомі з інгредієнтами продуктів, якщо ви не можете їх вимовити, тоді не слід цей продукт взагалі їсти. Наприклад, рибофлавін, кобаламін і піридоксамін. Це складні слова, які звучать так, що не хочеться  їсти продукти в які вони входять. Тому, я рекомендую не вживати продукти інгредієнтів яких ви не знаєте», — радить кандидат технічних наук та  спеціаліст харчової галузі Канта Шелке.

6. «Мене зводить з розуму, коли люди говорять, що всі торговці продовольством намагаються нажитися на них. Для кожного бренду, над яким я працював, дослідження споживачів є нарізним каменем. Запуск нового продукту завжди розпочинаються з дослідження потреб споживачів, а не потреб бізнесу», — констатує головний маркетинговий директор на фермах Bolthouse, яка раніше працювала в Pinkberry, Red Bull, Nestlé та Kraft, Сюзанна Гіннестро.

Розкодовані інгредієнти

7. «Люди не сприймають синтетичні ароматизатори. Але у нас немає достатніх природних джерел для їх видобування. Візьміть, наприклад, ваніль, її видобувають з ліан. Проте, ми знайшли альтернативу — ванілін з водоростей. Він смакує, пахне і діє, як звичайна ваніль, і ви не знайдете жодної різниці», — говорить кандидат технічних наук та вчений в харчовій сфері Канта Шелке.

8. «Люди думають, що крекер – це здоровий продукт, проте він так само, як і чіпси, шкідливий для вашого організму. Ваш улюблений крекер містить  ароматизатори, елементи жиру, солі та цукру. Такі консерванти можуть зберігатися на полицях протягом року. Крім того, цільнозерновий крекер зустрічаються рідко, 99% — це сухарі», — говорить  колишній виконавчий директор з маркетингу Брюс Бредлі.

9. «Деякі виробники приховують наявність цукру, називаючи його різними назвами — кукурудзяний сироп з високим вмістом фруктози, кристали тростини, декстроза, випарений тростинний сік чи концентрат фруктового соку. Коли у продуктів міститься велика кількість цукру, то деякі компанії навмисно використовують додаткові назви», — розповідає доктор медичних наук, голова відділу харчування Гарвардської школи громадського здоров'я Вальтер Віллетт.

10. «Управління по санітарному нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів дозволяє певний відсоток вмісту комах (від збору врожаю, виробничого процесу тощо) у продуктах. Арахісове масло може мати до 100 грамів комах. Це абсолютно не впливає на стан здоров’я людей, але вони повинні це знати», — говорить  кандидат технічних наук Майкл Якобсон.

«Фальшива» їжа

11. «Багато сирних виробів — це не сир. Щоб заощадити гроші та спростити виробничий процес, виробники замінюють молоко молочним білковим концентратом або концентратом молочної сироватки. За правилами Управління по санітарному нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів, ці продукти не можна назвати сиром, замість цього їх називаються пастеризованими готовими сирними продуктами», — розповідає автор Pandora’s Lunchbox Мелані Уорнер.

12. «Для того, щоб продукт називався морозивом, він повинен містити щонайменше 10% молочного жиру. Якщо його менше, то це вже не морозиво. Почитавши уважно етикетки можна побачити, що багато продуктів називають замороженими молочними десертами», — говорить головний маркетинговий директор Wink Frozen Desserts Йордан Піерсон.

13. «Оливкова олія насправді може бути низькоякісною. У нашому дослідженні близько 70% пляшок, витягнутих з полиць супермаркетів, були або знежирені або не відповідали критеріям. Для того, щоб знайти хорошу олію, потрібно вибирати скляну темну пляшку, яка захищає масло від світла. Звертайте увагу також на ті пляшки, на яких вказано дату врожаю», — рекомендує спеціаліст з Каліфорнійського університету Девіс.

Продукти, які не можуть бути «здоровими»

14. «Коли на наклейці на м'ясі пишеться, що нітратів або нітритів не додано — це брехня. Більшість із цих продуктів містять селерний порошок, який має дуже високий вміст натуральних нітратів, і перетворює його в хімічну речовину», — говорить кандидат технічних наук та спеціаліст у харчовій сфері  Джозеф Себранек.

15. «Кожен знає про неймовірні переваги чаю для здоров'я людини, але чай у пляшках не має таких переваг, адже він має бути свіжо заварений», — говорить Кетрін Талмадге.

Чому ми купуємо те, що купуємо

16. «Якщо на продукті є зелена етикетка, то це говорить про його більшу корисність. Ми провели експеримент: показували людям дві ідентичні цукеркові обгортки, одна з них була зеленою, а інша — червоною. Люди частіше казали, що зеленуватий продукт більш корисний», — говорить директор Корпорації соціального пізнання та комунікаційної лабораторії Корнелла  Джонатон Шулд.

17. «На своїх упаковках ми використовуємо потужні візуальні зображення, щоб зв'язатися з вами на емоційному рівні. Наприклад, на упаковці з макаронами є напис «ви знаєте, що любите їх» і поруч зображена усміхнена людина. Ця лапша фактично змушує споживачів посміхатися», - розповідає  консультант з розробки упаковки та президент проекту Force Тед Мінінні.

Заглянемо всередину

18. «Багато людей скаржаться на ціни в кафе та ресторанах, проте мало хто знає, що сім'ї США витрачають лише 5,6% своїх наявних доходів на продукти харчування, що споживаються вдома, в основному вони харчуються у закладах», — розповідає виконавчий віце-президент з комунікації в Асоціації виробників продуктів харчування Роджер Лоу.

19. «Іноді зручність упаковку відіграє важливу роль у просуванні бренду. Plum Organics почав випускати дитяче харчування в маленьких ємностях, а  Domino Sugar замінив свою паперову упаковку на пляшкову», — говорить Тед Мінінні.

Корисні поради від харчових магазинів

20. «Зернові не такі вже й корисні, як про них розповідають. Виробничий процес знищує багато природного, навіть якщо продукт містить цільне зерно. Ось чому практично у кожному зерновому продукті  є довгий список добавок вітамінів і мінералів», — розповідає Мелані Уорнер.

21. «Якщо ви схильні до діабету, купуйте звичайну пасту замість з цільної пшениці. Макарони з цільної пшениці мають більше крохмалю, ніж звичайні», — радить кандидат технічних наук та  спеціаліст харчової галузі Канта Шелке.

22. «Ця порада є найкращою:  їжте  більше фруктів і овочів, якщо ви хочете бути здоровими», — рекомендує Брюс Бредлі.


AgroPortal.ua за матеріалами Rd.com