Укрзалізниця: Бізнесу не уникнути підвищення тарифів на перевезення

11 вересня 2018, 11:34 1878

«Укрзалізниця» пропонує вийти на новий рівень базового тарифу для перевезень. Бізнесу не уникнути видатків нижче ніж в три рази на залізничні перевезення.

Про це повідомив директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев під час конференції GRAIN UKRAINE-2018 в Одесі.

«Для усунення поточних проблем, з якими ми стикаємося, потрібно вирішувати декілька стратегічних питань. Вагонну складову вже лібералізували, і вона розвивається, даючи можливість будь-кому працювати на цьому ринку і заробляти гроші. На сьогоднішній день найбільш проблематичними ділянками в «Укрзалізниці» залишаються тяговий рухомий склад та інфраструктура», — зазначив Андрій Рязанцев.

За його словами, «Укрзалізниці» за період 23-30 років потрібно придбати 20 тис. км залізниці й майже 2 тис. локомотивів.

«Зробивши розрахунки, ми приходимо до дуже простої моделі. Сьогоднішня дохідна ставка, яку ми отримуємо від перевезень, в три рази менша, ніж та, яка дозволяє протягом терміну життя основних засобів залізниці забезпечити їх відмову. Тобто відбувається процес «проїдання» компанії, і проблеми, які ми маємо сьогодні, — це наслідок такої багаторічної політики», — наголосив Андрій Рязанцев.

На його думку, інфраструктура «Укрзалізниці» — надлишкова, адже 53% вантажних станцій обробляють лише 3% від загального вантажопотоку, а 49% всіх потягодільниць перевозять лише 1,1% від загальної кількості вантажів. «Інфраструктура, яка була створена раніше, не дає можливості себе окуповувати, тим більше при такій вартості перевезень. Ми повинні розуміти, що без оптимізації структури «Укрзалізниця» не зможе нормалізувати ситуацію з перевезеннями. Закриття станцій дозволить зекономити 6 млрд грн, що дасть можливість знизити тиск на бізнес», — уточнив Андрій Рязанцев.

За його словами, при відсутності змін варто очікувати на динамічне зменшення пропускної здатності, яка пов«язана зі зменшенням швидкості руху по колії і кількості рухомого складу.

Щодо можливості відкриття ринку перевезень, а саме — приватного тягового рухомого складу, Андрій Рязанцев відмітив, що він повинен існувати і функціонувати, але за дотримання чітких правил і умов.  

«Базовий тариф на перевезення має бути в три рази вище. Ці розрахунки базуються на окупності нового локомотиву протягом 19 років. Я сумніваюсь, що сьогодні бізнес готовий інвестувати на такий термін, тому в приватному користуванні тарифи будуть вищі. Якщо відкриємо ринок без компенсаторних механізмів, отримаємо зростання вартості набагато вище, ніж пропонує сьогодні «Укрзалізниця», — підкреслив Андрій Рязанцев.


Для довідки: ІІІ Міжнародна конференція GRAIN UKRAINE-2018 відбулася 7-8 вересня в Одесі. Захід став одним із найбільш очікуваних аграрних подій року, зібравши близько 500 представників аграрної галузі з 10 країн. Організатори події — група терміналів «ТІС», співорганізатор — компанія IdeasFirst.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua