Бізнес просить скасувати акциз на легкі вина

14 квітня 2019, 09:25 2770

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) пропонує скасувати марку акцизного податку на вина, де вартість самої марки у 19 разів перевищує ставку акцизу.

Як говориться у повідомлення, згідно з українським законодавством, під категорію алкогольних напоїв, на які треба наносити марку, підпадають усі напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% об'ємних одиниць.

«Водночас у питанні акцизу у бізнеса виникає запитання щодо виноробної продукції, на якій зазначено акциз навіть не у копійках, а у десятих долях. Причиною цього є ставка акцизного податку на деякі вина. Адже згідно з Податковим кодексом (ст. 215) неігристі вина, сусло виноградне тощо, міцність яких вища за 1,2%, але не більше 15%, оподатковуються за ставкою 0,01 грн за літр. При цьому вартість самої марки становить 0,19 грн за 1 шт.», — пояснюють в ЄБА.

Проте, окрім витрат на виготовлення марки, наприклад, імпортери алкогольних напоїв несуть витрати на пересилання марок за кордон для нанесення на пляшки, а також на безпосереднє нанесення марки. Так, за підрахунками компаній-членів асоціації, на 1 грн сплаченого акцизного податку припадає 278,6 грн додаткових витрат бізнесу. Причому основна частина не надходить до бюджету України, а залишається за кордоном. 

Разом із тим, згідно з Регламентом ЄС 110/2008 щодо маркування та захисту найменування місць походження спиртних напоїв, який підлягає адаптації українською стороною, напої, за кодами  УКТЗЕД 2203 (пиво із солоду), 2204 (вина виноградні тощо), 2205 (вермут тощо), 2206 (сидр тощо) і 2207 (спирт етиловий, неденатурований, з концентрацiєю спирту 80 об.% або бiльше тощо), не вважаються спиртними напоями.

«Отже, і на території України контроль за якістю такої продукції має відбуватись не за допомогою наявності марки акцизного податку, а Держпродспоживслужбою та ДФС — відповідно до загального законодавства про безпечність продукції», — пояснюють в асоціації.

Також в ЄБА наголошують, що без марок акцизного податку на сьогодні відбувається обіг продукції з вмістом спирту до 8,5% (адже на цю продукцію акцизна марка не наноситься). І, при цьому, контроль безпечності такої продукції здійснюється.

«Тож цілком доцільно запровадити таку ж логіку для продукції, вказаної в ст. 215 Податкового кодексу, тобто міцністю від 1,2%, але не більше 15%. Щоб прозорий бізнес, який і так сплачує всі податки, не ніс нелогічні податкові навантаження, які, до того ж, йдуть не на користь державного бюджету і споживачів.

Бізнес-спільнота наголошує на необхідності скасувати марку акцизного податку на винах, де вартість самої марки у 19 разів перевищує ставку акцизу. Для цього потрібно внести зміни до Податкового кодексу (ст. 226). Відповідні пропозиції бізнес вже надав уряду», — зазначають в асоціації.